Stránky o rušňoch ZSSK a ČD



31.12.2003 - 350.005
Po oprave v RD Bratislava sa do prevádzky vrátil rušeň 350.005, stále jazdí (podobne ako 350.007) v starom modro-bielom nátere a je zaradený do "medzinárodnej" turnusovej skupiny, kde vozí okrem iného EC vlaky na trati Praha - Budapešť.

18.11.2003 - 350.005
Rušeň 350.005 sa nachádza odstavený v jednej z hál v RD Bratislava východ 2, kde prebieha jej uvedenie do prevádzky po požiari kombinovaných stykačov. Takáto oprava môže trvať aj viac ako mesiac, takže na modernizáciu do ŽOS Vrútky bude odoslaná neskôr a dá sa očakávať, že pred modernizáciou bude ešte nejaký čas jazdiť v modro-krémovom nátere.

13.11.2003 - 350.004
Nedávno sa po ES oprave vykonanej v ŽOS Vrútky vrátil do prevádzky už druhý modernizovaný rušeň - 350.004, tým prvým bol nedávno 350.001, ostatné modernizované rušne 350 zatiaľ ešte od modernizácie na pravidelnej ES oprave neboli, ďalšia 350ka, ktorá by mala byť pristavená do ŽOS, bude pravdepodobne 350.014.

7.11.2003 - 350.002
Výmena šmýkadiel na rušňoch 350 pokračuje rýchlym tempom a tak s týmito šmýkadlami už jazdí aj prototypový rušeň 350.002, ktorý už dlhší čas pravidelne vozí vlaky 501 a 600, ktoré boli pravdepodobne vyčlenené z turnusovej skupiny a bol pre ne vytvorený nový jednodenný turnus.

1.11.2003 - 350.005, 006
29.10.2003 bol do domovského depa Bratislava hlavné privezený rušeň 350.005. Zo žst Kúty bol zaradený za vlakový rušeň 263 na Os 2045, do Kútov bol rušeň privezený zvláštnym vlakom v čele pravdepodobne s rušňom 230 ČD DKV Brno. Príčinou požiaru bol skrat na kombinovaných stykačoch. Rušeň by mal niekoľko dní byť odstavený v RD Bratislava východ II, odkiaľ bude prevezený na opravu a modernizáciu do ŽOS Vrútky.
Nové šmýkadlá Schunk boli dosadené už aj na rušeň 350.006.

27.10.2003 - 350.001, 005, 008, 013
Do prevádzky sa po oprave ES, ktorá bola vykonávaná v ŽOS Vrútky, vrátil rušeň 350.001, tak, ako aj pred opravou, je zaradený do turnusovej skupiny, kde okrem iného vozí aj vlaky EC a IC z Prahy do Budapešti. Na Slovensku ho bude možné zastihnúť v čele R 605 a IC 500. V rámci opravy dostal aj nový červeno-biely lak, teda taký, s akým jazdil aj pred opravou. Rušeň 350.008 už opäť jazdí s dvoma šmýkadlami Schunk, o jedno totiž nedávno prišiel, keď v Čechách v žst Choceň dňa 19.9.2003 strhol trolej. Šmýkadlá Schunk boli dosadené aj na rušeň 350.013, takže bude už asi len otázkou času, kedy takéto šmýkadlá dostanú všetky 350ky. A nakoniec správa o 350.005 - 25.10.2003 došlo pri žst Přelouč k vážnej poruche na rušni 350.005, ktorá bola sprevádzaná aj požiarom. Vzhľadom na to, že tento rušeň nebol ešte na modernizácii v ŽOS Vrútky, dá sa očakávať, že tam v rámci opravy bude pristavený. Potom by nemodernizovaná (a v modro-bielom nátere) ostala už len 350.007.

15.8.2003 - 350.003, 004, 015
Po oprave a modernizácii v ŽOS Vrútky sa do prevádzky vrátil rušeň 350.015 a naopak 11.8. bola do ŽOS prepravovaná ďalšia 350ka, pravdepodobne 350.004. Rušeň 350.003 zatiaľ stále jazdí v klasickom nátere, takže reklamný náter zatiaľ nemá, mohlo dôjsť k zámene čísel a reklamu bude mať nejaký iný rušeň 350 alebo žiadny.

18.7.2003 - 350.002
18.7.2003 došlo na vlaku IC 502 k poruche rušňa 350.002, vlak meškal približne 40 minút.

10.7.2003 - 350.001, 002, 003, 011
8.7.2003 na IC 503 došlo na rušni 350.002 k poruche, do Bratislavy prišiel 9.7. ako nečinný za vlakovou 363.088 na R 602. 10.5.2003 sa z opravy v ŽOS Vrútky vrátil rušeň 350.011 (fotka je vo Fotoalbume II), v súčasnosti by mali byť v ŽOS rušne 350.001 a 350.003, ktorá by mala byť nalakovaná v reklamnom nátere.

24.6.2003 - 350.001, 018
24.6.2003 bol na vlaku R 703 prepravovaný rušeň 350.001, ktorý by mal absolvovať ES prípadne EH opravu v ŽOS Vrútky. Tak isto ako aj prednedávnom 350.011, aj 350.001 mala vymontované svetlá, ale zberače ešte mala. 9.5.2003 sa zo ŽOS Vrútky po modernizácii vrátila aj 350.018.

7.6.2003 - 350.002
V súčasnosti sa nachádza rušeň 350.002 na oprave v RD Bratislava hl., a to z dôvodu uvedenia rušňa do čo najmenej poruchového stavu. Poruchy sa týkajú hlavne nasávania vlhkosti do strojovne, preskokov na trakčných motoroch, poruchy kompresoru, EDB, atď... V poslednom období bol nasadený na vozbu IC 502/503 z dôvodu, že nemá od českého dráhového úradu povolenie na prevádzku na ČD.